Intervalldag 2/6...

Jag hade en seg känsla i benen vid inledningen av dagens pass men med en justerad kadens uppåt blev känslan bättre mot slutet, jag körde ganska tunga intervaller igår och det var väl det som satt kvar i musklerna idag. Men som sagt, med högre kadens lyckades jag ändå hålla rätt puls fast med bättre känsla i benen och mot slutet av passet kändes det riktigt på topp faktiskt.

Jag har ju som tidigare nämnt inte testat detta upplägg med så många dagars tröskelträning i följd  förut och därför har jag inte heller spikat i förväg vilken typ av intervaller jag ska köra varje dag. Jag kommer gå på känsla och anpassa kadens, fart och banprofil utifrån dagsform, huvudsaken är att jag genomför alla dagar med ett uppsatt mål om 30-40 minuter effektiv tid i pulszon fyra och är jag pigg så är det även ok med några minuter uppe i zon fem...

(null)
Det är ju alla hjärtans dag idag ju...

(null)
Dagens pulszoner...

(null)
Dagens tröskelintervaller = först en lång 12 minuters intervall sedan 4x4 minuter tröskel och avslutningsvis 10 x 30/30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback