Tröskelblock dag fem...

Ja nu börjar man verkligen få bekänna färg och om jag fick slita hårt igår för att komma upp i zon fem mot slutet så fick jag slita ännu mer idag för att överhuvudtaget hålla mig i zon fyra. Nu är benen verkligen stumma och av dom fyra ggr jag tänkt köra i tempelbacken blev det bara en intervall, med sina 14% i snitt och 20% i maxlutning är den helt enkelt för tuff om inte benen är fräscha...

Nu körde jag en tiominuters intervall på väg upp till backen och med en gång uppför och sedan en lång intervall på platten på väg hem så fick jag ändå ihop strax under 30 minuter i tröskelzon. Inte riktigt som planerat men å andra sidan vore det väl konstigt om det inte blev segare så här i slutet av veckan. Nu siktar jag på 20 stenhårda minuter imorgon på rulle bakom Bernhard då han ska köra sin FTP test, han utvilad och fräsch med sikte på nytt personbästa och jag sliten och trött, så jag lär nog få slita ont trots en stor rygg att ligga bakom...

(null)
Det var en tuff backe idag...

(null)
Idag var det långt ifrån pigga ben och jag är glad att jag lyckades hålla mig i zon fyra överhuvudtaget...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Kjell! Hittade just din blogg och tänkte höra om du har tips på rundor /vägar kring Khao Lak för landsvägscykling? Eller kanske karttips? Du skriver att kustvägen är väl trafikerad vilket jag känner till, men i bloggen låter det som om du cyklar på mindre trafikerade vägar och det liknar även cykelbanor på vissa bilder. Hur hittar jag dem?
/anna

Svar: Hej, norrut ca 10 km från khao lak centrum ligger pakweep, där går en mindre väg åt höger inåt land, tar du den ca 15 km så finns massor an nya alternativ.
Cyklar du förbi pakweep ytterligare 10 km till byn bang muang där jag bor så går det att svänga av mitt i byn till höger mot tsunami kyrkogården, då kommer du upp till gamla Takuapa och samma område som första alternativet.
Skriv ut kartor på Google Maps och testa dig fram, de allra flesta vägar som är med där är asfalterade.
Jag bor här nere nov - mars varje år och om du är här under denna perioden så får du gärna höra av dig och hänga på någon runda om du är sugen.
Khao lak är ju ett vidsträckt område längs kusten och bor man på något av hotellen norr om centralorten så är det nära ut till småvägarna.
Kjell Olsen

2018-02-18 @ 06:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback