En lite lugnare vecka...

Jag är inne i en lite lugnare vecka nu, åtminstånde om man ser till antal timmar och träningsdagar. Veckan började med en vilodag i måndags, sedan hade jag två bra träningsdagar för att idag vila igen, imorgon väntar några timmar distansfart med ett antal 30 sekunders max spurter inlagda. Sedan blir det blandade intervaller på lördag innan jag avslutar veckan som den började med en sista vilodag på söndag.

"Bara" fyra träningsdagar alltså men återhämtningen är viktig efter sex veckor med många timmar och samtidigt som jag nu också ökar på intensiteten på passen. På söndag är det två veckor kvar till nästa race och om allt går enligt planen så ska jag ha en liten peak just där, det är ett hårt race som väntar med två tuffa klättringar varav den sista är avgörande då det är målgång uppe på bergspasset vid Nang Hong mountain.

Det är såpass många anmälda att arrangören har satt stopp för fler startande och som tur var så fick vi in vår anmälan i absolut sista stund, jag vet också att det förutom några duktiga thailändare är ett antal starka västerlännngar anmälda i min klass H-50, så en riktigt bra dagsform är ett måste om jag ska ha en chans. Men som sagt, jag är på rätt spår nu...

(null)
En bild från gårdagens distansrunda med Peter Carlsson och Flemming Andersen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback