Ett litet steg till...

Idag togs ett litet steg till mot "storformen" och söndagens tävling, 2x7 km tröskelintervaller istället för sweetspottare. Det finns väl lite delade meningar och jag vet egentligen inte exakt var gränsen går, men för mig är sweetspot någonstans högt i zon 3 till lågt i zon 4 och idag var känslan såpass ok att jag låg högre upp i zon 4 och därmed mer åt tröskel även om jag inte pressade mig ända upp till gränsen. Ett bra pass med possitiv känsla...

Det som däremot oroar mig lite är de gröna slemklumpar som jag både hostar och nyser upp, det vill inte riktigt ge med sig och jag har faktiskt varit uppe i byns apotek och införskaffat lite antibiotika. Jag är egentligen inte den som förespråkar antibiotika i onödan men färgen på det jag hostar/nyser upp tyder på att det är mer än en vanlig snuva och en liten hjälpande knuff på vägen kanske kan påskynda tillfrisknandet något.

Alternativet är annars att avvakta och se vad som händer men det kan ju ta sin lilla tid att läka ut av sig självt och vem har tid och lust med det när det är race på söndag.

(null)
Ett ok pass idag...

(null)
Ok känsla trots grönt snor i snoken...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback