Inför Phang Nga road race...

Här är det eftermiddag dagen före tävling och nervositeten börjar smyga sig på. Det är inget långt race imorgon, endast 52 kilometer för oss H-50 gubbar. Varvet är helt platt de första 36 kilometrarna, därefter börjar en fyra kilometer lång klättring följt av en lika lång teknisk utförskörning och sedan är det bara åtta kilometer platt in mot mål.

Mina målsättningar är följande och uppdelade i tre delar, huvudmålet är självklart att köra för seger, men då jag är lite osäker på min form för tillfället så har jag en plan B också och det är att åtminstånde knipa en pallplats, sämre än så och jag blir grymt besviken. Den tredje målsättningen med racet är att få till en timmes bra film som träningsinspiration när det vankas hårdkörning på Monarken nere i garaget senare i vår.

Planen för morgondagen är följande, normalt sett när jag är i bra form vinner jag det mesta härnere och inte ovanligt med långa utbrytningar. Imorgon tänker jag däremot spela lite säkrare kort och vänta tills klättringen börjar efter 36 kilometer, väl där är det ca 12 minuters stenhård körning som väntar och är jag i form så är jag först över passet men även med lite småsega ben räknar jag med att gå med en mindre tätgrupp över krönet. Utförskörningen är sedan klart till min fördel då jag kör ifrån de flesta utför utan att förta mig nämnvärt och med åtta kilometer kvar nere på platten hoppas jag i första hand hålla undan själv, och i sämsta fall så blir vi en grupp på max 3-5 cyklister kvar och då får spurten avgöra det hela. Även i en spurt känner jag mig hyfsat självsäker så om inget alldeles oförutsett händer så finns det väl hopp om en bra dag imorgon och trots den här lilla osäkerhet en angående formen så ser jag verkligen fram emot att få tävla igen. För det är ju jäkligt kul också inte att förglömma, oavsett resultat...

(null)
I morgon gäller det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback