Lite återhämtning...

Det känns nästan lite löjligt att ta en vilodag när man först varit sjuk en vecka och sedan bara cyklat tre dagar utan att förta sig något nämnvärt, men det är väl så att man kan ju inte köra på sju dagar i veckan bara för att man varit lite krasslig och snabbt vill komma igång igen. Det gäller att tänka till och vara lite smart, så är det ju race på söndag också.

Det blir alltså en lugn dag idag, dessutom hostar jag gröna klumpar fortfarande och med fyra dagar kvar på penicillinkuren så är nog lite återhämtning innan nästa tredagarsblock som avslutas med ett race inte helt fel prioriterat.

På tal om tävlingen så har startlistan kommit ut, det är 43 föranmälda i H-50 klassen varav tre västerlänningar. Det är jag, Bernhard och någon som heter Derrick Van Deventer som jag inte hört talas om förut. Om det är någon av de bättre thailändarna med är svårt att säga då jag inte kan läsa det thailändska alfabetet, det blir först på startlinjen jag ser om jag känner igen någon av de starkare konkurrenterna men med 43 föranmälda så lär det ju garanterat vara några snabba gubbar med.
Jag återkommer på lördag om hur jag tänker lägga upp loppet, för en plan måste jag ha. Det går inte bara att lojt cykla med utan en noggrant utstuderad plan, jag vill vara med och styra racet till min fördel. Jag behöver bara någon dag till för att se att hälsan går åt rätt håll innan jag bestämmer mig för hur hårt jag vågar satsa...
(null)

Här nedan Söndagens startlista H-50
(null)
(null)

Som ni förstår är det inte helt enkelt att utläsa vilka som är anmälda...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback