Måndag...

Som jag hoppats på så kom jag äntligen ut på cykeln idag efter en veckas sjukdom, inte långt och inte fort men jag kom iallafall ut strax över timmen på min mountainbike här på grusvägarna i närområdet och det var precis den start på denna vecka som jag önskade. 

Den första kvarten kände jag mig totalt orkeslös men mot slutet så kändes det lite bättre och jag är glad att jag kom ut idag för jag lär verkligen behöva hela veckan för att komma igång igen inför Söndagens landsvägsrace. Det är ingen idé att försöka träna ikapp hårda förlorade pass såhär nära inpå tävling utan veckan kommer bestå av mestadels lugnare träning och eventuellt en dag med lite längre sweetspottare för att känna efter lite hur kroppen svarar. planen är att försöka få igång benen igen på ett bra sätt och samtidigt vara så pigg och fräsch som möjligt på söndag,  Väl där och då så är det FULL GAZ som gäller, sedan får det gå som det går. Jag ställer inte upp för att åka med i nån klunga till mål, det är allt eller inget som gäller...
(null)
Glad över att vara uppe i sadeln igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback