En dag utan cykling...

Ja nu har jag alltså landat i Rättvik och till råga på allt tagit in på camping, hua mig 😱.  Jag som alltid fricampar när jag är ute och reser, men ibland så måste man helt enkelt. Efter Trysil där vi stod på en snustorr grusplan så är det mesta dammigt och skitigt i husbilen och den behöver storstädas,  jag har cykelkläder som behöver tvättas o.s.v så det får bli ett par nätter i civilisationen med tillgång till tvättmaskin och andra faciliteter innan vi ger oss ut i "vildmarken" igen.

Idag har jag som ovan nämnts haft annat för mig än cykling och imorgon blir det endast en lättare sväng då jag ska ut med Madde och hitta en lämplig langninsplats ute på mörksugge varvet, lämpligast där vi passerar inte så långt utanför stan ut på andra halvan av tävlingen.

Sedan på söndag är det då dax för säsongens andra långlopp, jag kommer att köra samma taktik som på Rallarloppet, dvs att gå ut lugnt och hålla igen något uppför första långa stigningen mot vidablick, sedan får jag ta det därifrån, funkar kroppen på ett bra sätt så ska jag försöka få ut maximalt resten av loppet men känner jag mig oförklarligt svag som jag gör ibland så får det bli motionscykling och depåstopp längs vägen in mot mål som gäller. Hälsan går först och jag ska nog klara av att ha roligt även om jag måste ta det lite lugnt...

(null)
Ställde mig så långt bort från alla andra jag kunde på campingen, lite folkskygg kanske men det är skönt att va för sig själv ibland🤪

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback