Aktiv semester...

Ja, nu är snart sista arbetsdagen gjord och en lång semester väntar. Jag ska strax ge mig av ner till Båstad för att köra landsvägs SM som för min del går på torsdags morgon, väl på plats senare i eftermiddag ska jag snabbt byta om och ge mig ut för att känna på banan några varv och likaså blir det väl några varv imorgon också. Sedan är det bara att ge järnet och hoppas på bra ben vilket lär behövas, både branta höjdmeter och troligtvis kraftig kantvind kommer gallra ut fältet ordentligt och utan tryck i benen kommer det inte gå att smyga med på något sätt, så e de bara...

Sedan snabbt hem för att mellanlanda i ett midsommarfirande innan husbilen tar mig norrut till säfsen för lite avslappnande fiske, och några mil mtb förståss. Trysil står näst på tur med sin bikepark och berömda "magiska älg", att det sedan råkar vara två mtb race under nästkommande helg gör ju inte saken sämre.  Fredagen den 29:e juni går backracet nerifrån Trysil by och upp till toppen av fjället, 900+ höjdmeter på ca 13 km mtb cykling och alla mot alla i en gemensam start. Dagen efter är det dax för Trysilrittet, ett 75 km mtb marathon...

Efter Trysil bär det av i riktning mot Rättvik och mörksuggejakten, men först en eller ett par dagars stopp i mtb eldoradot rörbäcksnäs när vi ändå passerar. Efter Mörksuggan drar vi vidare norrut till Funäsdalen och mtb loppet fjällturen. En hel del fiske lär det också bli under tiden vi är i Funäsdalen och sedan då så väntar ju Mountainbike SM uppe på Frösön...

Vägen hem söderut tar vi genom Norge och nu blir det inga fler tävlingar under semestern, fast självklart skall cyklarna användas ändå men utan tidtagning. En del vandring väntar också under resan hemåt, b.l.a den berömda Besseggen och ännu mer fiske förståss. Var det någon som nämnde ordet semester...

(null)
En aktiv semester väntar, vila får man göra jäkligt länge i graven när den dagen kommer...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback