Trysil Bike Arena...

Efter ett morgonfiske strax utanför rörbäcksnäs med en tappad öring precis inne vid strandkanten som resultat så blev det sedan dax för brunch och avfärd mot Trysil, väl på plats så dröjde det inte länge innan jag bytte om för att testa de olika lederna nere vid Trysil Bike Arena. Ja att man här kan ha kul några dagar kunde jag snabbt konstatera och dessutom kan nog en stel gammal gubbe som mig lära sig lite tekniska färdigheter också bara av att cykla runt och leka utan tanke på annat än att just ha kul.

Efter några varv nere i bikeparken så ville jag gärna upp på berget och testa den berömda "magic moose" också och då liften stängde redan kl 17,00 så blev det till att cykla upp till toppstationen först för att sedan ge sig hän i utförskörningen. Fördelen med att liften hade stängt blev att jag hade hela "magic moose" för mig själv och utan att behöva ta hänsyn till andra cyklister i banan så rullade jag ned från berget med ett stort leende på mina läppar. 

Tyvärr fick jag reda på idag att de bägge racen som skulle gått i helgen är inställda, anledningen sägs vara att det kommit en ny regel här i Norge om att alla funktionärer/flaggvakter måste genomgått en utbildning (som kostar pengar) . Detta har då slagit hårdast mot de lite mindre långloppen med färre betalande deltagare men där man ändå har lika många flaggvakter som i vilket större långlopp som helst. Det blir helt enkelt inte lönsamt att bekosta en utbildning till 100 funktionärer/flaggvakter i förhållande till intäkter från startande, tråkigt när inte sådant här går att lösa på bättre sätt...

 Men som jag skrev tidigare, här blir nog inga problem att ha kul på hjul under några dagar och det oavsett tävlingar eller inte ...

(null)
27 grader varmt och knallblå himmel idag med...

(null)
På väg uppför berget...

(null)
Lyckan är total...

(null)
När vi kom fram så var liften fortfarande öppen och väldigt spännande att kolla in...

(null)
Nyfunna vänner...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback