Trysil dag tre...

Två cykelpass stod på schemat även idag, det första tillsammans med sonen Charlie imorse då vi tog liften upp för att först cykla leden runt berget och sedan göra några åk nedför den beryktade "magic moose". Leden runt berget tappade vi bort efter ett tag och hamnade efter en sinnesjukt brant klättring allra högst upp på toppen av trysilfjället, jag vill bara säga er att nedfarten därifrån för att komma till liftstationen och starten av "magic moose" blev en lite väl spännande historia. Brant utför och sprängsten är ingen bra kombination men ned kom vi till slut...

Två underbart roliga åk senare så bytte jag av Matilda och tog hand om Casper medans hon och Charlie fortsatte att åka upp o ner för berget någon timme. Under tiden coachade jag Casper när han på sin springcykel tog sig runt jag vet inte hur många varv på barnvarvet här nere i bikeparken, det är små gupp, hopp, stockar mm som de små ska försöka forcera och han skötte sig galant. Återigen fick jag muta honom med godsaker för att få hem honom därifrån.

Sent på eftermiddagen var det sedan min tur igen och nu blev det två långa varv här nere i parken, inte jättehårt men med lite högre puls och tryck på pedalerna än tidigare. Jag blev extremt förvånad då jag senare fick se att jag gick in på topp tio (4:a) på ett segment på strava av totalt 2,700 som finns registrerade. En 1,2 kilometer lång slakmota uppför på väg tillbaka till startområdet, det är nästan så jag tror att något är fel för såpass stark känner jag mig definitivt inte. Jag får väl göra några seriösa försök att klättra på rankingen och se om tiden håller i sig eller om det eventuellt är något som inte stämmer...

(null)
På väg upp i liften imorse...

(null)
Först försökte vi ta oss runt berget...

(null)
Det slutade med att vi hamnade på den allra högsta toppen och att ta sig ned därifrån var inte helt enkelt...

(null)
Sedan full fart nedför leden...

(null)
Som att åka i en rodelbana...

(null)
Helt plötsligt är benen snabba igen, eller kanske inte... jag är faktiskt lite tveksam...

(null)
Dagens Casperbild, det är svårt att sitta still och äta frukost när det händer spännande saker på parkeringen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback