Två veckor till landsvägs SM...

Ja, även om jag fortfarande torrhostar så har slemmet i luftvägarna avtagit och jag har hållt mig frisk sedan cykelrallaren i söndags. Planen löd, klarar jag "rallaren" utan bakslag så anmäler jag mig till landsvägs SM så nu är jag alltså anmäld...

Det blev en vilodag i måndags och i tisdags cyklade jag en timmes återhämtningsrunda med casper  (barnbarnet) bak i barnkärran. Kul när man kan kombinera nytta med nöje på cykeln, nyttan för mig att rulla igång kroppen och nöjet för oss båda att upptäcka världen tillsammans. Igår på nationaldagen var vi ett gäng som cyklade en runda på 130 km, till en början lugnt och fint men efterhand med lite högre fart och mot slutet lite race upp för några backar. Ett bra pass med bra känsla, ikväll blir det core/styrka för överkroppen. Det lär nog bli en hel del dragandes i styret upp för backen på SM varvet så rygg, bål och armar behöver förberedas ordentligt...

(null)
På banvallen mellan Ulricehamn och Vegby...

(null)
Genom den gamla järnvägstunneln...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback