Kort men bra sparring...

Jag fick lite bra sparring häromdagen nere i Danmark då jag först blev ikappcyklad av en äldre cyklist som jag hängde på, det gick som tåget under några intensiva minuter men jag hängde med tills han plötsligt stannade på stigen och släppte förbi mig. Jag fortsatte i mitt eget tempo vilket nu blev betydligt lugnare då jag behövde hämta andan lite, strax därefter kommer två yngre cyklister och blåser förbi och även här hänger jag på så gott det går. Jag håller kontakten en knapp kilometer kanske tills vi kommer till "blå spårets" brantaste och längsta backe. De två ynglingarna ställer sig upp och spurtar uppför i samma fart som jag kanske i bästa fall kunnat åstadkomma utför på asfalt med min racer, och jag får släppa omgående...

En stund senare kör jag förbi dom då dom väntar in sina två äldre träningskompisar som ligger en bit bakom, inte så konstigt kanske att jag tyckte dom körde sinnesjukt snabbt då det visade sig vara den danska världsstjärnan Simon Andreassen som var i Tisvilde Hegn och tränade med några polare. Att han dessutom hade en av sina bättre dagar för året som han skrev på sitt instagram i söndags gör väl att jag inte behöver skämmas för att jag släppte i uppförsbacken...

Här nedan ett inlägg från Simon Andreassens Instagram från i söndags...
(null)

Thomas Bonne, Anders Bregnhoej, Kasper Overgaard och Simon Andreassen. Det är tydligen inte bara jag som gillar att cykla i Tisvilde Hegn...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback