Sista chansen...

Nu har jag varit igång fem dagar och kroppen börjar kännas ok igen, visserligen har det varit väldigt lugna pass och framförallt de tre första där jag knappt var uppe i pulszon två. Nu under helgen har det blivit två normala distanspass, ett på landsväg i lördags och ett på mtb idag, lite högre puls men fortfarande inte över "distansnivå".  Jag tar det väldigt försiktigt för trots att jag är frisk från förkylningen så känner jag mig fortfarande irriterad i luftrören av pollen och jag är rädd att tar jag ut mig för mycket så är det kört igen...

Jag är ändå försiktigt optimistisk efter helgen och ger mig själv en sista chans att det kan bli en SM start på landsväg i Båstad den 21:a juni,  jag har definitivt inte haft någon optimal vår/försäsong så nu gäller det att allt klaffar fr.o.m idag och hela vägen fram dit. Håller jag mig nu frisk så kör jag cykelrallaren om två veckor och det får bli det avgörande testet om jag ska anmäla mig eller ej, SM anmälan går ut två dagar senare och det blir varken resultat eller känslan i benen som fäller avgörande utan hur luftrören reagerar på intensivt flås. Jag kommer träna lägre i pulszonerna fram till "rallaren", även när jag kör intervaller och detta för att spara luftvägarna, men på själva tävlingsdagen lär ju lungorna få bekänna färg och får jag inga men efter tävlingen så anmäler jag mig till SM. Jag stryker också BCA:s tvådagars helgen efter "rallarn", två intensiva XC race är nog inte bästa uppladdningen för luftrören utan det får bli bättre anpassad träning som gäller den helgen.

Ja , längre än till 21:a juni planerar jag inte för tillfället. Resten tar vi beslut om senare...

(null)
Från lördagens landsvägsrunda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback