Bra sparring...

Ja, det är väl dax att avslöja vilka "ungtuppar" som är på väg hit och som förhoppningsvis kommer ge mig riktigt bra sparring de kommande tre veckorna på de pass som vi kör tillsammans. Nu kommer dom väl inte hit på ett renodlat träningsläger utan det är nog mer en kombination av semester och att komma igång inför nästa säsong, åtminstånde för Samuel Lord, Boråscyklisten som tävlar för Motala och Carl Jarnhagen tävlandes för Ikhp och Team Serneke Allebike. 

Den tredje cyklisten på ingående är Erik Bergström Frisk som kommer direkt från Kina där han varit med sitt Internationella team Memil CCN Pro Cycling och kört riktigt bra på två stora etapplopp de senaste veckorna, så sent som igår avslutades ju Tour of Fuzhou där Erik till slut placerade sig som 11:e man i totalen. Imponerande starkt av en ung cyklist... Vad gäller Erik så är han nog mer intresserad av semester än de andra två då han haft en lång säsong som ju först avslutades så sent som igår.

Men men, dom har ju cyklar med sig alla tre så oavsett om dom är här för att vila upp sig eller för att komma igång lite försiktigt inför 2019 så räknar jag med att för en "gubbe" som mig så blir det bra sparring ändå, vilken nivå dom än lägger sig på...

(null)
Jag satt och kollade på den näst sista etappen i förrgår där Erik imponerade stort i den långa klättringen strax innan mål, här ligger han i topp och sätter press på de som är kvar i den lilla tätgrupp som bildades och sedan höll undan in till mål...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback