Lite ”sprätt” i benen igen...

Jag glömde ju berätta igår att jag tog en massage på eftermiddagen för att försöka bli av med skiten jag har i kroppen och jag tror faktiskt att det hjälpte, snuvan var helt borta i morse när jag vaknade och även om benen kändes helt fulla med "slagg" sådär som det kan kännas dagen efter en bra massage så har jag en possitiv feeling om att det går åt rätt håll...

Nu är ju det sistnämnda inget större problem, när jag väl fått köra några pass med lite kadens på benen så brukar det släppa ganska snabbt och jag bestämde mig för att det är lika bra att försöka "sprätta" igång benen direkt...

Dagens pass blev således min intervallrunda där jag värmde upp med en första 7 kilometers sweetspottare, den var grymt seg till en början men sakta började det släppa i benen. Efter några minuters vila genom gamla Takuapa körde jag fyra stycken treminutare med hög kadens och efter ytterligare några minuters vila avslutade jag intervallerna med 10 st 40/20, även dessa med fokus på hög kadens.

Jag tror att jag fick igång cirkulationen rätt bra i kroppen och det känns redan bättre i benen, förhoppningsvis kan jag köra morgondagens distanspass med fräscha ben innan jag flyger upp till Chiangmai på lördag för lite cykeläventyr på hög höjd...

(null)
Redo för morgonens intervaller...

(null)
En bra genomkörare för benen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback