”LSD” tripp med polarna...

Long Slow Distance eller nja, men 85 kilometer på fastande mage innan frukost motsvarar nog en betydligt längre sträcka med frukost i magen sägs det ju så ett helt ok pass ändå tycker jag. Dessutom är jag är ju inte den som behöver nöta en massa timmar bara för sakens skull utan det är förmågan att använda fett som bränsle som jag vill åt och den går ju som sagt att "trimma" upp lite enligt ovan metod...

(null)
Har ni hört den om svensken, dansken å tysken, eller rättare sagt österrikaren 😉 hehe, nästan som en Bellmanshistoria.  Skämt åtsido, i dag fick jag sällskap av mina två européiska cykelvänner på morgonrundan...

(null)
Is är våran bästa vän här nere i värmen, finns att fylla på i stort sett överallt så varje gång vi fyller på vatten så fyller vi också på med is i cykelflaskorna...


(null)

Det är långt kvar till nästa säsong hemma i Sverige men redan är jag anmäld till två race, sedan tidigare är jag anmäld till Hansens Gravelrace i Danmark och igår när anmälan öppnade till Dalslands Gravelrace så var jag redo och anmälde mig på stuts. Dessa tävlingar har ju ett begränsat antal startplatser och jag tror det här med gravelrace kommer bli populärt så det gäller att vara snabb för att vara säkra upp en startplats...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback