14 dagar kvar...

Idag är det bara 14 dagar kvar tillls jag flyger ner till värmen och mitt "homeawayfromhome, förra veckans fem träningspass genomfördes som planerat och totalt sett blev det också en lite lugnare vecka för att samla kraft till att orka med den sista hårda period som nu väntar innan avfärd. Jag flyger alltså ner måndagen den 15:e oktober och helgen innan kommer jag tillbringa med familjen nere i Amsterdam, eller rättare sagt långweekenden innan för dit ner åker vi redan på torsdagen...

Detta innebär då 10 dagars hård och formtoppande träning innan långhelgen i Amsterdam som ger mig fyra vilodagar i sträck, på måndagen hinner jag med ett lugnare pass innan nästa flyg tar mig till Thailand där jag sedan bara rullar och aklimatiserar mig fram tills racet på söndagen.

Dessa kommande 10 dagar då, jo planen är att köra något varje dag och då i huvudsak tröskelintervaller. För att orka med detta så krävs det att jag ligger lite lägre i tröskelzonen, åtminstånde vissa pass och några pass blir också ganska korta. Jag vill helst inte behöva ta någon vilodag överhuvudtaget innan dessa 10 dagar är genomförda men självklart måste jag lyssna noga på kroppen för att inte gå över gränsen, att jag kommer bli trött och sliten är en självklarhet och helt enligt planen men det får inte gå till överdrift. Gör jag allt rätt och det går som jag vill så kommer det en liten stigande formtopp lagom till det första racet i Thailand, kanske inte såpass att det räcker till stordåd men förhoppningsvis tillräckligt för att gå med förstaklungan alla 140 km, sedan tar vi avstamp mot resten av säsongen därifrån...

(null)
Det är mycket skriveri om Thailand nu men jag längtar väldigt dit och det är svårt att tänka på något annat för tillfället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback