Försöker hålla mig frisk...

Mina cykelkompisar med familjer som jag tillbringade hela helgen med var inte alla helt kuranta om man säger så, den ena familjen bestående av "pappa, mamma & barn" var alla tre rejält förskylda och självklart var det deras bil jag fick åka med i fram och tillbaka till Krabi. Dessutom umgicks vi ju under fyra dagar med gemensamma måltider och så, jag försökte så gott jag kunde att hålla mig på flera armlängders avstånd men det var inte helt enkelt liksom...

Jag kände mig ju lite konstig i kroppen redan under tävlingarna i helgen och tyvärr har jag blivit lite lätt snuvig nu efteråt, i sedvanlig ordning så gurglar jag whiskey och missbrukar coldzyme dygnet runt för att försöka ta död på bacillerna. I måndags vilade jag ju helt och sedan har jag cyklat två väldigt lugna pass utan att fresta på kroppen för hårt, jag har dessutom gått ifrån mina faste morgnar. Jag tror nog att det är bäst att jag fyller på med energi tills jag känner mig 100 % ok igen...

Detta gör det svårt att planera någon vettig träning  för tillfället utan jag tar dagarna som dom kommer och dagskänslan får avgöra när jag vågar köra på lite hårdare igen...

Jag har ju en tuff vecka som väntar efter helgen uppe i norra Thailand och den vill jag gärna fullfölja på ett bra sätt, så några lugnare dagar här nere innan jag flyger upp är väl inte hela världen. Jag ser verkligen fram emot detta cykeläventyr och det enda lilla smolket i glädjebägaren är väl att jag nu fått reda på att jag missar en tävling i Ranong nästa helg, en fin och kul tävling som jag kört många gånger förut... 

Men, men, valet är mitt och det är gjort. Det kommer många fler tävlingar att köra men chansen att hänga på Siam biketours på deras "bergstour" uppe i norr, den kommer kanske bara en gång...

(null)
Det blev en ca 75 kilometers njutcykling i morse...

(null)
Det är ju så att man skäms, jag har varit här i två veckor och först idag badar jag i havet...

(null)
Skönt var det, men svalkande?? Nä inte när det är över 30 grader i vattnet.,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback