Sliten å trött...

Det har vart en riktig rivstart på min vistelse här nere, idag har jag varit här i två veckor och jag har redan hunnit med tre cykeltävlingar samt en hel del träningsmil. Redan under helgen som var kände jag att benen inte riktigt svarade som jag hoppats på och nu efter de två tävlingarna som jag körde så känner jag mig riktigt sliten.

Igår vilade jag helt och idag har jag bara rullat strax över sex mil i ett behagligt tempo och det får nog bli ytterligare några lugna rullpass till innan jag eventuellt kör lite tröskelintervaller framåt fredag. På lördag blir det vilodag/flygresa upp till  Chiang Mai i norra Thailand där jag från den 4:e till 12:e november kommer cykla med Siam Biketours, dagsetapperna ligger på mellan 60 till 150 kilometer med rejäla höjdskillnader varje dag. Höjdpunkten blir "the Queen stage" som är sista dagen av touren, den mäter hela 150 km och då ingår en klättring upp till toppen av doi Inthanon som är Thailands högsta bergspass på 2650 möh. 40 kilometer in på etappen börjar klättringen nere i dalen på 300 möh och sedan har man att göra i några timmar innan man avslutar ett gott dagsverke... 

Jag hoppas på bra internetförbindelse på dom ställen där vi övernattar så att jag kan skriva lite om varje dagsetapp här på bloggen...

(null)
En lugn tur idag...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback