En bra start på veckan...

Efter ett riktigt bra avslut förra veckan så blev det en minst lika bra start när jag körde igång igen med denna  veckas första tröskelpass, jag hade en inte helt fräsch känsla i benen innan start men när jag väl kom igång med mina 3x5 kilometers tröskel intervaller så gick det som tåget. Jämna tider på alla tre intervallerna och sista två minuterna på varje varv en bit upp i pulszon fem. Skönt att få till det riktigt bra trots att känslan inte är på topp...

I morgon väntar finväder och då ska jag passa på att köra veckans distanspass, jag cyklar till jobbet och tar med ombyte så spiller jag ingen tid i onödan. Arbetsdagen slutar klockan tre och då drar jag direkt ut på småvägarna med min gravelbike sedan kör jag tills det mörknar...

(null)
Här är veckan planering, fyra högpulsdagar och en distansdag. Noteras bör att intervallerna läggs in som en del i ett längre pass vilket innebär att det tillkommer en hel del tid i lägre pulszoner vilket inte syns ovan. Lördagens västgötalopp är inte spikat till 100% och kan komma att bytas ut mot ett hårt intervallpass istället...

(null)Skönt att kunna köra de lite längre intervallerna utomhus...

(null)
Tre bra intervaller...

(null)
Bra tröskelpuls...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback