Korttidsfasta...

I Thailand där jag kör alla mina träningar tidigt på morgonen så blir det en hel del pass som körs på fastande mage, jag tycker det funkar bra för mig och har inga problem med att orka med t.o.m de lite hårdare passen utan energiintag men det krävs några veckors tillvänjning innan kroppen svarar fullt ut. Här hemma tränar jag ju mest på eftermiddagarna och använder mig inte av korttidsfasta förutom vid något enstaka tillfälle men nu har jag tänkt att jag ska börja vänja till kroppen inför thailandssässongen, inte de dagar jag kör hårda intervaller men alla övriga dagar blir det energiintag först till lunch och med tre veckor kvar innan avresa så kördes det första träningspasset idag utan frukost...

Jag hängde på ett gäng som skulle cykla en 7-8 mil i lagom distanstempo, tjosan vilken blåsning jag gick på 🤪🤛...
Visserligen blev det 8 mil men farten var väl mer åt "väldigt snabb distans tempo" om det nu finns nåt som heter så, det gick helt enkelt lite för snabbt för mig med tom mage och en puls som skrek efter snabb energi och inte nån långsam fettförbränning.
Med 15 kilometer kvar släppte jag iväg de andra och rullade hemåt i mitt eget tempo, nöjd ändå med en riktigt bra vecka bakom mig och nästa gång jag ska ut å bättra på fettförbränningen så får det nog bli för mig själv...

(null)
Veckans sista pass...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback