Lugnet före stormen...

Jag hann hem från Göteborg lagom till att hinna ge mig ut och få till några långa tröskelintervaller i "lugnet före stormen" som nu dragit in över Borås. 
Jag körde först två stycken fem kilometers tröskelintervaller där jag på den första faktiskt slog mitt eget varvrekord trots inte helt optimala vindförhållanden, det verkar helt klart som att formen är på gång vilket ger en skön boost inför de sista veckorna här hemma innan jag ger mig av söderut. Efter de långa tröskelintervallerna blev det tre gånger sex minuter 40/20 intervaller på monarken i garaget, även dessa kändes riktigt bra och det sved så där gött i benen som det bara gör när man känner sig riktigt stark. Ja jag börjar definitivt att känna mig i riktig "vinnar" form igen och motivationen bara ökar, thai season here we come...

Mitt träningsupplägg är viktigare än morgondagens västgötalopp och med de väderutsikter som utlovats så skippar jag helt enkelt att betala 750 spänn för att "träningstävla" imorgon. Dessutom har jag ju möblerat om lite i veckoshemat så söndagens vilodag blir imorgon istället och på söndag när solen är tillbaka igen så väntar veckans sista pass...

(null)
Pusta ut lite efter fem kilometers intervallerna...

(null)
Dagens pass i sin helhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback