Mellanvecka...

Denna veckas träning blir lite som en "mellanvecka" och vad är då detta undrar ni kanske, ja de två senaste veckorna har i huvudsak bestått av olika tröskelintervaller med inslag av lite vo2max och från och med nästa vecka och fram tills några dagar innan jag flyger till Thailand den 15:e oktober blir det ännu mer fokus på hårda intervallpass. För att orka med detta så blir alltså denna vecka lite av en "mellanvecka", dvs lite lagom jobbig...

Planen är att träna tisdag och onsdag samt fredag och lördag, alltså bara fyra pass vilket ger en hel del återhämtning och uppladdning inför de avslutande två hårda veckorna. Jag siktar på att cykla utomhus tre av dagarna varav ett av utepassen kommer innehålla några femkilometers tröskelintervaller i de lägre regionerna av pulszon fyra, de övriga två körs i distanspuls. Det fjärde passet blir inomhus på monarken och då kör jag lite hårdare intervaller för att underhålla flåset. 

Totalt sett en "mellanvecka" alltså och nedräkningen har börjat på allvar, idag om exakt tre veckor flyger jag ner...

(null)
Jag har också börjat förbereda kroppen på varmare och fuktigare klimat med bastubad så ofta jag kan, jag landar ju en tisdags kväll och ska köra första racet redan på söndagen samma vecka så allt som kan skynda på acklimatiseringen i förväg är värt att testa...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback