Aningens förkyld...

Jag trodde garanterat att jag skulle åka på mina sedvanliga luftrörsproblem efter tisdagens backintervaller där allt i förväg pekade på "intebraförminaluftrör"...

Det var ju torr & kylig luft och bara några grader över nollan, dessutom pollensäsong vilket normalt sett om jag blåser ur lungorna på ett träningspass innebär ett par veckors återhämtning innan jag kan andas riktigt igen.  Nu har jag nyss haft återbesök hos läkaren och fått två nya inhalatorer, en för akuta besvär  (asnsträngningsastma) och en kortisonbaserad som jag använder dagligen i ett mer förebyggande syfte mot luftrörsinflamationer. Det är det senaste jag har haft störst problem med under åren och jag minns inte när jag senast kunde köra på som i tisdags under rådande förhållanden utan att dra på mig en kraftig luftrörsinflamation med känslan av att andas taggtråd i veckor efteråt...

Nu är det väl lite tidigt att tro på en permanent förbättring men det känns ändå försiktigt positivt, kanske har jag äntligen fått en medicinering som fungerar...

Åter till rubriken då... I stället åkte jag på en liten förkylning dagen efter, men det kan jag lätt leva med... Det känns redan bättre nu efter några dagar så förhoppningsvis är jag redo för att cykla 10 mil Gravel Chrush i Jönköping på söndag i samarbete med Sportson, Team She Rides, Void och La lepre stanca...

(null)
Nya mediciner istället för Bricanyl och Pulmicort...


(null)

Ser fram emot 10 mil grusvägar söder om Jönköping på söndag, ca 60 pers anmälda så många nya ansikten och många mil nya grusvägar bäddar för en fin dag i sadeln...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback