Fortfarande ont...

Det har blivit mest gravel och mtb sedan jag kom hem från Thailand för sex veckor sedan, igår kom jag ut på mitt blott andra racerpass och det kändes faktiskt lite "ringrostigt". Ovan sittställning och dessutom ett styre som satt aningens snett men det fick jag fixat till när jag passerade ett hus där ägaren stod ute i garaget och jobbade med något, han trollade snabbt fram rätt verktyg så vart den saken åtgärdad...

Tyvärr har jag fortfarande riktigt ont i låret sedan vurpan i Danmark på skärtorsdagen, jag känner nu att det påverkar cyklandet ganska rejält och det var väl en jäkla tur att jag lät mig övertygas om att boka av cykeltestet hos Aktivitus. 

Likaså har jag strukit planerna på att tävla veterancup på landsväg nästa helg nere i Skåne, tyvärr...  för då den nya kortisonsprayen verkar hjälpa riktigt bra mot mina luftrörsproblem så väcktes tanken på en start för någon vecka sedan. Trots tidig vår/försommar med höga pollenhalter och troligtvis kall luft så kändes alltså en start fullt möjlig, men så kom det här med vurpan emellan...

Nu får vi se när första tävlingsstarten blir, kanske blir det en efteranmälan till Billingeracet eller så får det vänta tills cykelrallaren i början av juni. Det grämer mig inte sådär jättemycket då mina hemmatävlingar denna sommar ändå bara är på skoj och mer som bra och roliga träningstillfällen inför nästa Thailandssäsong...

(null)
Det blev trots lite "kroppsliga skavanker" en fin runda igår eftermiddag när solen åter visade sig efter några regndagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback