En kort rapport...

Finvädret inbjuder till grillkväll så "racerapporten" får bli väldigt kort denna gång, vi låg bra med högt upp i täten på 50 kilometarn men lät 15-16 åringarna som vi startade samtidigt som ligga allra längst upp och hålla fart i motvinden. Rutin tror jag det kallas (för oss gamlingar), det är ju bättre att ta i när det verkligen gäller än att dra hela klungan i motvinden...

Nåja, klungan sprack snabbt av i mindre grupper och efter 20 km sitter vi behagligt med i den ca 10 man stora tätgruppen, allteftersom stigpartierna avlöser varandra blir gruppen mindre och snart är vi bara fem man kvar. En 16 åring från borås ca och vi tre (jag, Charlie och Calle) samt någon mer, Hampus har tappat och ligger en bit efter...

Inne på Varbergs MTB:s träningsområde med en mil kvar till mål ligger jag och 16 åringen från klubben i täten med en bra ledning bakåt när jag känner att det börjar "nypa" lite obehagligt i vaden, jag säger åt honom att jag nog inte klarar hålla tempot speciellt länge till och att han gör bäst i att dra på och köra själv sista biten in mot mål...

Strax därefter kommer krampen och jag får först stanna upp en stund och sedan försiktigt försöka köra så fort det går utan att förvärra situationen, tyvärr blir jag omkörd och ifrånkörd av tre cyklister den sista biten utan att kunna ta i och hänga på. Jag går imål som 4:a endast 21 sekunder från förstaplatsen, "surt sa räven" men skit samma, vi har haft en riktigt kul dag tillsammans jag och sonen som kom in som 6:a drygt minuten efter mig...

Roligast av allt var att sonsonen Casper var med och fick cykla sitt första nybörjar race, han fick medalj och banan vid målgång och lyckan var total...

(null)
Grabbarna Olsen på cykeltävling...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback