En mix av lite av varje...

Efter gårdagens vilodag var det dax att kräma ur kroppen lite igen, osäker väderlek gjorde att vi (jag, sonen Charlie och kompis Hampus) höll oss i närområdet och knallestensvarvet fick bli dagens arena. Varvet är ju ca 5,5 kilometer grusväg varav jag använder 5 kilometer för mina längre intervaller, sedan blir det lätt rull några hundra meter innan nästa intervall tar vid osv...

Första "femman" kördes strax under mjölksyratröskeln som en sweetspottare medans den andra blev hårdare och där låg jag å tuggade uppe på mjölksyratröskeln hela varvet som tar ca 9-10 minuter beroende på intensitet. Tredje gången gick jag ner i intensitet igen och gnetade på högt upp i aerobisk tröskel. Ut på sista varvet kom syndafloden över oss och jag tog ett snabbt beslut om att maxa en femminutare som avslutning och sedan snabbt styra kosan hemåt. 

Med en fin känsla i kroppen och ett nytt Vo2max värde på 62 ml/kg/min så får jag vara nöjd med dagen ändå trots ett avkortat pass och att jag kom hem helt genomblöt och kall. Nu hoppas jag på uppehållsväder imorgon så att jag kan få njuta av ett par timmars snabbdistans..,

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback