2:a plats...

Det blev en helt OK 2:a plats på tävlingspremiären för mtb uppe i La-un strax norr om Ranong idag, jag hade ju hoppats på lite lättare motstånd men imorse dök de starka gubbarna från Phuket upp varav två av dom är bland de tre bästa mtb åkarna i landet. Så med tanke på motståndet, min "ringrostighet" (som visserligen släppte lite idag) och en bankaraktär som inte passar mig så är jag mycket nöjd med dagens insats...

Det kunde faktiskt gått ännu lite bättre om det inte vore för den åkare i klassen under oss som vi kom ikapp (jag och ledaren i min klass). Ledaren slank förbi som en iller men sedan ville han som var i vägen inte flytta på sig längre och jag blev fast bakom lite för länge, när jag väl kom om så hade ledaren ca 30 sekunders lucka på mig och det var vad som skilde i mål ett varv senare, inget att skylla på för jag hade inte det där extra klippet idag som behövdes för att ta för mig och passera i dom tekniska partierna. Jag var helt enkelt tvingad att invänta varvningen där det blev brett nog att gå förbi i min egen fart...

Redan kommande helg kommer nästa chans och nu vet jag att kapaciteten finns där, lite mer hårda intervaller bara så ska jag nog kunna vara med och slåss om segrern på ett mtb race på allvar...

(null)
Inskrivning i morse...

(null)
Ett relativt smalt upplopp...

(null)
Ett pampigt prisbord...

(null)
En del av banan...

(null)
En nervös gubbe timmen innan start...

(null)
En glad gubbe efter målgång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback