Återhämtningsrunda...

30 minuters lätt rull på den lånade mtb:n i morse innan det var dax för massage, ja så startade denna vilodag och sedan har det bara varit ryggläge för hela slanten. Det var faktiskt första gången jag satt på mtb:n så det krävdes några småjusteringar längs vägen innan det kändes ok, sedan sitter det ett par riktigt tunga 27,5 hjul med 27,5 X 2,8+ däck på så cykeln är ju inte direkt lätt precis. Men detta skall åtgärdas innan första racet då jag blivit lovad ett par andra 29" hjul tills dess som är bättre lämpade för XC racing...

I morgon blir ännu en aktiv vilodag med mountainbiken, lungt och försiktigt kanske upp mot en timmes cykling sedan får vi se om jag är redo för intervaller på onsdag. Så är planen iallafall...

(null)
Det blev en kort och lugn sväng imorse...

(null)
Inte den lättaste cykeln precis men med ett par andra hjul så duger det gott åt mig...



Kommentarer
Postat av: Peter

Är inte ram och gaffel olika för 27,7 resp. 29 tum.

Svar: Inte alltid, det finns cyklar som är gjorda för valfria hjul 😃
Kjell Olsen

2019-12-02 @ 19:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback