Nästa fas...

Då vart julledigheten över och nästa fas i träningen har börjat, nu väntar ett par veckor med nästan uteslutande vo2max intervaller. Visst blir det lite annat också men fokus ligger på korta och hårda intervaller så som idag då jag först började med en 12 minuters tröskelintervall som hård uppvärmning och sedan följde upp med 2x10 minuters 40/20 på ca 120% av FTP...

Det var längesedan jag körde liknande intervaller och det märktes då jag stumnade fort i benen, men nu är jag igång och känslan kommer snabbt bli bättre det är jag övertygad om. Förutom någon enstaka längre distanrunda så kommer passen bli mellan 1,30-2,30 i tid med inslag av olika varianter på korta och hårda intervaller, lite variation men med samma syfte, att vässa till formen ordentligt tills khok kloy criterium den 12:e januari...

(null)
Dagens pass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback