Shit !!!

Efter två testvarv på tävlingsbanan är det bara att inse att SHIT !!! vad ringrostig man är på det här med att cykla i terrängen, åtminstone när det är tekniskt och "knicksigt" vilket det verkligen var idag. Det var inte på många partier man kunde cykla med lite fart och för att inte tala om backarna, där gick det inte fort uppför...

Om min garmin och strava stämmer så är varvet 3,25 km och med en höjdskillnad på 290 meter, ta det gånger fyra varv som jag ska köra imorgon så har vi 13 km och 1180 höjdmeter som ska avverkas innan lunch, på en väldigt teknisk bana dessutom. 

Jaha så är det alltså, fast även om jag idag kände mig som "Bambi på hal is" så ska det bli jäkligt kul att få sparka igång säsongen imorgon och vem vet, kanske kändes det lika "ringrostigt" för mina konkurrenter när dom testkörde idag. För varvet är ett av de svåraste/tuffaste jag kört i Thailand under alla de år jag tävlat här så det är nog inte många andra som har rutin från något liknande. Benen kändes iallafall pigga och bra med på noterna även om jag självklart höll igen lite idag och två av tre A spår satte jag ganska enkelt, på det tredje förlorar jag marginellt på att ta B spåret men i gengäld kommer jag inte landa på huvet. så trots allt har jag en positiv känsla och hyfsat självförtroende med mig inför morgondagens prövning...

(null)
Uppe på krönet vid en av de längre klättringarna...

(null)
Två testvarv på banan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback