Surathani XC race...

Igår när jag provkörde banan så kände jag mig som en vinnare, idag när det verkligen gällde så kände jag återigen att det saknas lite "spets" för att få till det så att det räcker ända fram till förstaplatsen. Ändå måste jag väl säga att jag är nöjd med dagens insats, en 2:a plats i ett starkt startfält av ca 30 startande är ju inte fy skam och åt segraren fanns helt enkelt inget att göra, han cyklade ifrån mig redan på första varvet och jag fick sedan kämpa hårt för att hålla andraplatsen in i mål. Trean låg och jagade ca 30 sekunder bakom hela tiden och jag fick verkligen bekänna färg för att hålla in i mål...

Det är väl helt enkelt så att med mina 57 år börjar jag närma mig slutet i H-50 klassen samtidigt som det varje år kommer upp nya starka gubbs från klassen under, det blir inte lättare det är ett som är säkert men jag ger inte upp. Nästa chans vad gäller mtb blir i slutet av februari men innan dess väntar ett landsvägsrace nere i khok kloy. Den 12:e januari närmare bestämt körs ett criterium även det nere i khok kloy, 15 varv på en 2,4 km bana med spurtvarv och poäng vid 3:e, 6:e, 9:e, 12:e och 15 varvet. Alltså ett poänglopp där flest poäng totalt vinner och inte först över linjen. Det låter väl spännande...

Även detta race kommer bli extra tufft då det bara är två startgrupper, först ut är herrar open elit och sedan kommer 40+, alltså 40 år och uppåt. Ett hårt race i hård konkurrens och nu är det bara att köra igång med korta och hårda intervaller under några veckor så att man är väl förberedd på blodsmak och mjölksyra...

(null)

(null)
Får väl vara nöjd trots allt även om jag ville mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback