Veckans sista runda...

Och vilken runda det blev, 166 kilometer och sex timmar i boken får avsluta detta tvåveckors distansblock som totalt resulterade i ca 115 mil och 42 timmar...

Nu väntar ett par dagars väldigt kort och lugn återhämtningscykling där jag bara ska ut och rulla ur benen en halvtimme om dagen på min mountainbike som jag fått låna här nere, jag har inte cyklat på den ännu men nu börjar det bli hög tid att testa och justera in den så att jag kan tävla på den om två veckor...

Så, två återhämtningsdagar alltså sedan rullar fart och intervallpassen igång, målsättningen med träningen den kommande månaden är att höja min effektkurva genom nästan hela registret, effektvärdena från en sekund och upp till 20 minuter dvs 1,2,5,10,20,30 sekunder samt 1,2,5,10,20 minuter skall alla höjas till över tidigare högsta nivå. Svårt ?? ja säkert men något konkret mål måste man ju ha med sina intervaller. Faktum är att 1 och 2 minuter peakade jag redan idag i en av backarna och detta sista dagen av ett tvåveckors distansblock med inte så värst fräscha ben. Det bådar gott inför fortsättningen...

(null)
Idag provade vi lite nya vägar på vår långtur...

(null)
Vi var ända nere vid bergskedjan i Phang Nga och vände...

(null)
Gofika halvvägs med iskaffe i värmen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback