En bra distanshelg...

Det blev en hyfsat bra distanshelg med bla 12 mil i lördags inkl två stycken 12 minuters sweetspottare och sedan 14,5 mil igår. Jag måste nog börja äta mer inför långpassen för igår vart jag inte direkt pigg, det gick åt en del energi redan i lördags och sedan fyllde jag inte på som jag borde, skäms på mig...

Idag är det vilodag och den började med en timmes avslappning/stretch yoga, sedan åkte jag ner till Happy beach för en massage och lite lunch och efter det hem och vila en stund i hyddan. Innan middagen nu på kvällen hann jag med att tvätta och smörja upp båda cyklarna så nu är dom redo för en veckas hårdkörning, ja sedan var denna dagen över och imorgon kör jag igång träningen igen...

I morgon blir det några riktigt tuffa 5 km tempointervaller, jag kör nog två på max och två lite lugnare för alla fyra på max pallar jag inte. Och när jag skriver max så menar jag det... jag har sänkt styret 2 cm, höjt sadeln 2 cm och likaså flyttat fram sadeln 2 cm så nu ska jag se om det går att pressa mig ännu snabbare än i fredags då jag högst oväntat snittade 44,2 km/h på en intervall vilket var högre snitt än på förra årets prolog som jag vann på tour de Phuket...

Det gav mig ett riktigt gott självförtroende att redan i fredags sätta en konkurrenskraftig tid på ett första test utan justeringar på hojjen och utan att gå 100% på max, nu har jag ett par tillfällen till på mig att finslipa prologformen så får vi se vart det landar när det blir allvar...

(null)
Gårdagen avslutades nere på "min" strand med en middagsbuffe på thailife resort...

(null)
Dagens jobb blev att tvätta cyklar...

(null)
Den här ska ju få tävla redan på söndag nere på Phuket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback