Nästa äventyr...

Ja det är redan torsdag och nästa äventyr står runt hörnet och väntar, nu är det en cuphelg uppe i Ranong 20 mil norrut som är på agendan och jag går in i andra halvlek av min tävlingssäsong här here. Hittills har jag kört sex tävlingar med två segrar och två andraplatser som bästa resultat och lika många tävlingar återstår fast nu under en betydligt kortare period. Jag har varit här i nästan fyra månader och "bara" sex veckor återstår av denna vintersäsong. Sex veckor och sex race, det blir ett avslut som heter duga...

Men nu närmast alltså, thailändska cupen i mtb på lördag och landsvägscupen på söndag är vad som väntar och hade jag varit smart så hade jag bara satsat 100% på söndagens race för det är väl där jag har störst chans att göra ett toppresultat,     men glädjen i att få tävla överväger smartheten i detta läge. Jag tycker det är så förbaskat kul att tävla här nere så jag kör bägge racen så får det gå som det går...

Jag har ju kört två mtb race redan i vinter och fått stryk av den thailändska mästaren bägge gångerna så där blir det nog tufft även denna helg, nu kommer det ju dessutom fler riktigt bra cyklister längre bort ifrån så målsättningen för lördagens race får väl bli att överhuvudtaget försöka komma på pallen. På söndagens landsvägsrace har jag normalt sett en bra chans på seger om allt går vägen men nu med ett tufft mtb race i benen från dagen innan så får vi väl se vad jag klarar av...

Oavsett så är det att få tävla i sig som ger mig motivationen och glädjen att hålla igång och träna som jag gör här nere så jag ser verkligen fram emot helgen. Jag kör upp redan idag för att dels behöver jag göra ett "visarun" över till Burma ikväll och sedan får jag hela morgondagen på mig att testa mtb banan vilket är oerhört viktigt för mig då jag blivit lite "ringrostig" de senast åren av att inte tävla så mycket MTB XC på hemmaplan, jag har känt på dom två loppen jag kört härnere och fått stryk av mästaren att cykel/konditionsmässigt så är vi nog jämnstarka men teknikmässigt så ligger jag lite efter. Så om jag nöter in eventuella svårigheter under morgondagen så kanske jag har en chans att matcha de bästa på lördag, hoppas jag...

Efter helgens två tävlingar återstår ett sista MTB race nere på Phuket den 24:e februari och sedan avslutningsvis årets stora mål, det internationella tredagarsracet på landsväg tour of Phuket den 8-10 mars...

(null)
I tisdags guidade jag runt Lars Wessman från Dalsland som är nere i khaolak på semester och kontaktat mig via bloggen för att få lite tips om cyklingen här nere. Det är ganska många svenskar/européer som varit på plats och cyklat här i vinter, det kanske skulle vara läge att dra igång cykeluthyrning/läger verksamhet snart... 

Det vore väl nåt, att komma hit några veckor för att få bra vinterträning och kanske kunna kombinera med något race dessutom. Speciellt nu första veckorna i mars med tour de Phuket som avslutning, någon som är sugen ???

(null)
Det är på vägar som dessa som man får njuta av värme och sol samtidigt som man samlar träningsmil i benen, inte helt fel va...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback