En hektisk period...

Det drar ihop sig mot en hektisk tävlingsperiod och igår på vår söndagsrunda så fick jag reda på ännu ett race som går om bara två veckor inte långt härifrån, det är ett MTB race i Khok kloy den 27:e januari som jag direkt bestämde mig för att köra. Helgen därefter blir det landsvägsrace i phatalong 35 mil söderut nära gränsen till Malaysia, det är endast 65 kilometer långt men innehåller fem grymma klättringar med upp till 20-25% lutning på dom brantaste partierna...

En vecka senare är det stor cuphelg i Ranong där jag bestämt mig för att avstå fredagens tempolopp, det är ändå inte min grej det där med tempo och även om jag säkert skulle hävda mig helt OK så spar jag på krutet och satsar på lördagens MTB race samt söndagens landsvägs kriterium. Två hårda tävlingar samma helg räcker gott tycker jag...

Efter fyra tävlingar inom tre veckor får jag sedan en vilo/återhämtning samt uppbyggnadsperiod mot en förhoppningsvis riktigt bra formtopp lagom till tour of Phuket den 8-9-10 mars, där väntar en kort prolog på fredagen följt av 145 km linje på lördag och avslutningsvis 100 km linje på söndagen....

(null)
Igår var vi uppe i khao sok mountain...

(null)
Det är nu drygt två månader kvar innan jag åker hem och innan dess väntar alltså sju tävlingsstarter, vi kör hårt nu Dansken Fleming och jag för att toppa formen inför denna intensiva tävlingsperiod...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback