Roliga nyheter...

Jag har gått omkring här och varit lite besviken ända sedan julafton då anmälan till Tour of Phuket officiellt öppnade och det visade sig att dom tagit bort den äldsta veteranklassen till årets tävling, jag skrev och ifrågasatte hur dom tänker när dom samtidigt går ut med att ambitionen är att få till ett allt större och bättre arrangemang med start redan i år. Då plockar man väl inte bort en tävlingsklass eller...

Dessutom är startavgiften fördubblad vilket nu innebär 2500kr för ett tredagars etapplopp, visserligen med internationell status men ändå. Lite väl saftigt kan tyckas och speciellt då om man som 56 åring dessutom ska behöva tävla mot betydligt yngre cyklister, nä inte så kul och jag har faktiskt haft allvarliga funderingar på att skippa racet helt. Det är inte bara startavgiften utan även kostnad för hyrbil och hotellboende för två nätter som gör det hela till en dyr helg och då vill man ju verkligen få valuta för pengarna, annars kan jag likagärna stanna här hemma och träna...

Men...  Idag gick dom ut med ny information via sina sociala medier om att dom återinsätter den äldsta klassen i tävlingen, dessutom fick jag ett personligt mess om att dom beklagar det första beslutet och hoppas att jag kommer och försvarar min seger från förra året...

Riktigt kul tycker jag och även om det fortfarande blir en kostsam helg så känns det som att jag får valuta för pengarna nu när jag kan vara med och tävla om placeringarna under mer rättvisa förhållanden...

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback