Solen är tillbaka...

Ovädret har dragit förbi och dagens söndagsrunda blev en riktig solskenshistoria precis som det ska vara, dagens pass inkluderade 2 x7 stycken 90/30 intervaller med målsättning att få upp pulsen över 90% av max så många minuter som möjligt utan att stumna. Då pulsen ju har en fördröjning så blir det ju omöjligt att få ihop 100%  av tiden i rätt pulszon men av total intervalltid på 21 minuter hamnade jag över 90% i puls i 13,21 minuter så klart godkänt får jag nog säga...

Detta var det fjärde VO2max passet denna vecka och då tränade jag varken i måndags eller tisdags, en bra första vecka alltså i detta hårda träningsblock som håller i sig nästan hela januari månad. Första veckans resultat blev ca90 minuter på tröskeleffekt varav ca 35 minuter över 90% av maxpuls. Nu vilar jag i morgon och sedan kör vi på igen, då med en sväng som inkluderar 3x7 kilometer paceträning...

(null)
I dag var vädret sig likt igen...

(null)
Med en maxpuls på 160 var jag med dagens 150 slag uppe på 94% av max som högst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback