Veckosammanfattning...

Här kommer ett litet inlägg som ska få sammanfatta veckan som gått, träningsmässigt flyter det på riktigt bra nu. Sex cykelpass på fem dagar denna vecka, vilodagar i måndags och idag.
Nu är vi också själva i huset då dottern Lowe och Dan flög hem redan i måndags medans sonen Charlie med Matilda och barnbarnet Casper flög hem i fredags, efter en hel månad med "huset fullt" så känns det både lungt och skönt men samtidigt lite tomt. Det har varit en helt underbar period och att få vara med och uppleva Caspers upptåg här nere har gett minnen för livet...

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det är andra vintern han varit här nere och fler lär det bli...

Jag nämnde ju lite om träningen i inledningen, sex pass på fem dagar alltså, totalt strax över 13 timmar varav 90 minuter MTB. Det var igår det blev ett dubbelpass, först 107 km landsväg på morgonen följt av ett MTB pass på eftermiddagen. Det är ju race nästa söndag så vi åkte ner till khok kloy 60 kilometer härifrån där tävlingen går för att provköra varvet. En jäkla tur var väl det för det var inte speciellt välskyltat och vi körde fel ett flertal gånger, varvet är 25 km och vi kör bara ett varv men det var rejält tufft med några extremt branta klättringar, både branta och långa så tävlingstiden lär nog bli en bra bit över timmen trots att det bitvis även var hyfsat snabbåkt. Hoppas bara dom markerar varvet bättre tills nästa helg och att det står funktionärer utplacerade för jag har knappt någon aning om hur vi körde, det var mycket tätvuxen vegetation och många vägval som var tveksamt markerade. Planen får nog bli att ta rygg och följa efter i ledet tills jag ser helt säkert att dom bättrat på vägvisningen innan jag vågar mig på att försöka köra ifrån någon...

Annars åker jag mest dit för skojs skull och för att få ett intensivt träningspass inför kommande race och det lär jag få, idag är jag öm i varenda muskel i kroppen efter gårdagens provkörning. På en sådan tuff bana så använder man definitivt fler muskler än dom som sitter i benen, det är en sak som är säker...

(null)

(null)
Jag och Dansken Fleming Andersen kör ihop varje dag, vi ska köra samma landsvägsrace som återstår innan jag flyger hem och då passar det ju bra att köra samma träningsupplägg också...

(null)
Igår lastade vi hojarna på flaket och drog ner till khok kloy...

(null)
En svår utförskörning i lösgruset, mycket brantare än vad det ser ut på bilden. Man behöver bromsa sig ner med tyngdpunkten långt bak vilket inte var lätt med min lånehoj då bromsarna skrek och inte gick att låsa, få se om jag kan få rent bromsskivorna så att dom tar bättre. Lite otäckt också med bromshandtagen som var monterade tvärtom mot hur vi har det hemma i Sverige, dvs bakbromsen på fel sida styret...

(null)
Ett snabbåkt parti genom gummiträdsplanteringen...

(null)
Spångarna höll...

(null)
En fin stig inne i jungeln längs med en bäckravin...

(null)

(null)
Ett sinnessjukt långt och brant parti där man knappt kom upp gåendes, blir det regn så får man nog ha med en ishacka och spikskor för att ta sig upp...

(null)
Ännu ett brant parti...

(null)
Men efter uppför bär det ju utför...

Ja, att det kommer att bli extremt tufft är helt klart men också riktigt kul och ett riktigt jungeläventyr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback