I franska Alperna...

Efter mitt grusvägsäventyr förra helgen så åkte vi ut till kusten några dagar för sol å bad, å cykling förståss. Kustvägen mellan Tossa del Mar och Sant Feliu de Guixois är helt grym att cykla och en av dagarna körde jag bara fram och tillbaka mellan de små turistorterna och körde naturliga intervaller i varje uppförsbacke, det blev några stycken vill jag lova...

Igår började vi dock så smått att dra oss norrut och har nu landat i Sant Jean du Marianne, här är det nära (cykelavstånd) till ett dussin av de mest kända klättringarna i tourens historia. Dom där intervallerna jag skrev om satt nog kvar i benen trots vilodagen igår för det var inga pigga ben när jag cyklade upp för col du telegraph och col du Galibier idag. Men vad gör väl det när solen skiner och det är över 25 grader på 2650 meters höjd, det blev helt enkelt en magisk dag trots riktigt trötta ben...

Nu stannar vi i området tills på lördag, då börjar vi köra hemåt på riktigt men först ska vi agera publik då Tour de France passerar på fredag, vi tar nog husbilen och kör upp en bit i klättringen col du Iseran för att få en bra översyn när cyklisterna kommer. Det blir första gången jag ser det hela live så det ska bli kul...

(null)
Den där vägen ute vid kusten går inte av för hackor...

(null)
Skönt med några dagars sol & bad...

(null)
Campingen Grand Cols lever upp till sitt namn...

(null)
Kände mig helt ok imorse när jag "knöt" på mig skorna...

(null)

(null)

(null)

(null)
Men sedan blev det jobbigt värre, kände mig bra mycket äldre och tröttare än den gamla Citroënen som knappt orkade passera mig i den branta stigningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback