Över gränsen...

Vi har nu förflyttat oss några mil in på franskt territorium men är fortfarande i Pyrenéerna alltså, vi försöker hitta "lite" slätare terräng eller lite mer lagom bergigt kanske är mer rätt uttryckt. Det är svårt för Madde att få ihop sina mil när det bara går upp och ner hela tiden, men samtidigt är vi ju som sagt i Pyrenéerna så vad trodde vi liksom. Jag får väl helt enkelt släppa av henne i Danmark på hemvägen så får hon cykla ihop de mil som eventuellt fattas upp till de 100 som är målet för denna semester...

Det är hur som helst helt fantastiska vyer häromkring och vädret är på topp, strålande sol och 35 grader varm om dagarna trots att vi som nu bor på 1600 möh...

Idag cyklade jag själv och fick mig en fin överraskning när jag redan efter en kilometer hamnade i en klunga triathleter som körde en halv ironman tävling. Dom skulle cykla 90 km med 2500 hm och hade väl kört ca 20 km när våra vägar gick samman. Perfekt tänkte jag, nu behöver jag inte ständigt kolla kartan för att hitta runt på min tänkta runda. Jag hänger helt enkelt på i bakgrunden och får en fin guidad tur på småvägarna i bergen. Jag lyckades t.o.m snylta in på vätske/mat kontrollerna vilket var rätt skönt i värmen...

Tävlingen i sig gick under namnet Altriman på grund av höjdskillnaderna, 90 km och 2500 hm idag och imorgon avgörs ironman distansen med troligtvis dubbla höjdmeter. Sedan en mara på det, i 35 graders värme !!! Riktigt tuffa atleter utan tvekan och jag avundas dom inte...

För vår del (min & Maddes) blir det gemensam cykling för att beta av ytterligare ett antal mil från Maddes slutmål...

(null)
Jag är uppriktigt glad att jag tog med mig gravelbiken på resan, vägarna framförallt på Spanska sidan är inte dom bästa och man vet aldrig när man hamnar på en grusväg även om man kör efter kartan (gps:n) och tror att det är bilvägar man följer...

(null)
Den här vägen t.e.x började med dålig asfalt, övergick till grusväg och sedan till ovan underlag. Hela tiden hade "vägen" ett väg nummer och såg likadan ut på min garmin gps...

(null)
Det är som sagt mycket uppför...

(null)
Men vyerna är värda varenda meters klättring...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback