På rull igen...

Nu lämnar vi detta underbara område i Pyrenéerna på franska sidan gränsen för att ta oss söderöver in i Spanien igen, närmare bestämt ner till det berömda vindistriktet Montsant för att fylla bilen med en årsförbrukning av denna livets ädla dryck...

Jag måste säga att området vi varit i den senaste veckan är ett av de vackraste jag rest runt i, mäktig natur med riktigt höga berg och breda dalgångar som ligger på 1500 + hm. Vattendrag fulla med öring och ett myller av småvägar att cykla runt på, jag gillar ju vildmark och här har verkligen varit känslan av vildmark. Jag förstår nu varför de franska emigranterna till det stora landet i väster hamnade i Kanada, där kände dom sig hemma antar jag, åtminstånde dom som härstammade från Pyrenéerna...

(null)
En av dalgångarna som ändå ligger såpass högt som 1500 m över havet...

(null)
Här en liten asfaltsväg 1700 möh...

(null)
Les Angles, den lilla skidorten vid bergets fot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback