Vinimportör...

Jag känner mig nästan som en liten vinimportör efter dagens besök hos vinproducenten Bell Cros, det är hos en svensk bekant till oss som har en vingård här nere i Montsant området ca 10 mil söder om Barcelona som vi tillbringat eftermiddagen. Peter som han heter kunde inte närvara själv då han befinner sig i Grekland på semester men medarbetaren Xavi Penas visade oss runt, först på vinfälten och sedan i produktionsanläggningen. Det var väldigt intressant att få ta del av hur de olika delarna av processen går till och hur små detaljer i det hela påverkar hur slutresultatet blir. 

Med tanke på hur välpackad husbilen nu är med ett av det bästa vinet Montsant regionen har att erbjuda så känner jag mig nästan som en liten vinimportör faktiskt, men jag lovar att det bara är för egen njutnings skull...

(null)
Det blev också en tidig morgonrunda på cykeln innan vinaffärerna tog vid...

(null)
Sedan fick vi en exklusiv guidning genom vintillverkningens olika stadier...

(null)
Det är ett fantastiskt vackert område som jag garanterat kommer att återkomma till, både för att cykla och för vinets skull...

(null)
Det finns så mycket historia från svunna tider här ute på vinfälten...

(null)
En vagn kommer lastad...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback