Ändrade planer...

Vi hamnade på ett ställe igårkväll som vi bara inte kunde lämna efter endast en natt, en pittoresk liten familje camping på en bondgård ute på landet. Bakom husbilen flyter en å full med öring och kullarna runtomkring ser väldigt spännande och inbjudande ut för lite upptäcktsfärder på cykeln, vi blir helt enkelt kvar här ett extra dygn och njuter lite av att kunna göra precis som vi vill...

Redan igårkväll cyklade vi en kort runda med hyfsat antal höjdmeter för att få bort stelheten ur kroppen efter många timmar i bilen, imorse blev det lite längre då jag och Madde först cyklade tillsammans bort till foten av berget Ballon d’ Alsace, där vände Madde hemåt igen medans jag ville upp över bergspasset. 9 km med en snittlutning på 7 % blir ju en lite lagom ansträngning och jag siktade på att köra hela klättringen högt i tröskelzon, dvs hårt ansträngande... det höll i 6 kilometer eller ca 30 minuter i tid, sedan fick jag slå av på farten och sakta bara ta mig upp till passet och caféet som hägrade med en kall Coke och en chokladbit. Att man blir fruktansvärt seg och stel i musklerna av att åka bil i många timmar det är då helt klart med facit i hand...

Nåja, efter en fikapaus uppe på bergspasset och en lång och fin utförskörning så vände jag hemåt igen och på vägen tillbaka "sprätte" jag lite med fem stycken tiosekunders igångdrag, med nästan tre timmar på kontot varav lite hårdkörning så är jag nu nöjd för dagen vad det gäller ansträngande aktiviteter, nu är det "soft läge" som gäller. Kanske lite fiske efter de där öringarna som simmar fullt synligt i ån här bakom och framåt kvällningen en match boule mot Madde, vi är ju trots allt i Frankrike...

(null)
Här står vi fint ett par nätter...

(null)
Det blev ingen fisk igårkväll men vi gör ett nytt försök idag...

(null)
Fransk frukost...

(null)
En oväntat hård klättring dök upp på dagens runda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback