Äntligen...

Äntligen har det vänt, i dubbel bemärkelse... Värmen har kommit och hostan har försvunnit, jag är fortfarande lite lätt slemmig i luftrören när jag vaknar om morgnarna men det är ljusår bättre än tidigare...

De sista dagarna har jag t.o.m fått till några riktigt vettiga träningspass inklusive lite intervaller, jag har också kört några stravasegment som jag regelbundet kör för att få en liten referens om hur jag ligger till formmässigt. Det visade sig att jag tydligen inte är helt under isen efter de senaste tre veckornas luftrörsproblem, ett par "topp tre" tider på några lägre segment utan att gå på för fullt vittnar om en stabil och bra grundform...

Så, med facit från dessa "tester" i hand har jag bestämt mig för att trots allt åka upp till Bengtsfors och köra Dalsland gravelrace. Om det blir 140 km som jag är anmäld till eller om jag byter till den kortare 70 km klassen får de närmaste dagarnas dagsform avgöra, jag vill ju helst köra den långa banan men 140 km är långt och även om jag presterat bra på mina "test segment" så är det bokstavligt talat milsvid skillnad i distans jämfört med långa banan på lördag.

Så, jag siktar in mig på den längre distansen men skäms inte om jag byter ner mig på tävlingsdagen, jag är bara glad att jag kan vara med och köra överhuvudtaget. Vilket jag inte trodde för några dagar sedan...

(null)
Fina vyer från en av mina senaste grusvägsrundor...

(null)
Äntligen lite svettigt cykelväder...

(null)
Nu "roadtrippar" vi mot Dalsland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback