Ett litet livstecken...

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen och det beror väl mest på att läget är lite "status quo" för tillfället. Luftrören är fortfarande helt kassa och efter nästan tio dagars frånvaro från träning har jag nu de senaste dagarna äntligen kommit igång igen lite lätt på cykeln, men då snackar vi väldigt kort, lugnt och försiktigt...

Morgondagens start på cykelrallarn är inte att tänka på och allra högst troligt blir det inget av nästa helgs Dalslands gravel heller, jag är ju inte sjuk men hostar slem så fort jag anstränger mig och för att klara av 140 km grusvägsrace så hade jag gärna velat ha ett annat upplägg än vad de två senaste veckorna har erbjudit...

Jag som hade ett så bra upplägg planerat för "lågsäsongen" här hemma i Sverige med nya tester på Aktivitus, strukturerad uppbyggnadsträning, en hel del styrketräning och några "träningstävlingar" för fartens skull och också bara för att få vara med och leka lite, att ha skoj på cykeln helt enkelt...

Som det är nu så verkar kroppen inte ens klara av att motionscykla utan att luftrören protesterar, ja det är inte jätteroligt just nu det förstår ni säkert...

En liten höjdpunkt under veckanoslutet har jag ändå haft, i torsdags tog jag och min son Charlie samt barnbarnet Casper husbilen och drog till Isaberg för några dagars trevlig samvaro. Casper har cyklat pumptrack och jag fick också till en lite runda igår när solen tittade fram och bjöd på en riktigt fin dag, idag vilar jag luftrören så får vi se om jag eventuellt kommer ut på hojjen imorgon igen...

(null)
Efter att ha spenderat större delen av dagen uppe vid pumptracken och lekplatsen så var det skönt att köra ner å fricampa i skogen nere vid sjön...

(null)
Det behövdes ingen TV med den utsikten från framrutan...

(null)
Fricamping i skogen nere vid sjön med korvgrillning och bad, sämre kan man ha det...

(null)
Fotobevis på att jag faktiskt var ute och cyklade lite jag också, även om det gick sakta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback