Finally friday...

Då vart det fredag igen och Abloc gravelchallenge står bakom hörnet och lurar, imorgon är det dax och det ska bli jäkligt skoj att få träffa ett gäng likasinnade för en trevlig dag ute på grusvägarna...

Jag vilade ju hela första veckan efter hemkomsten från Thailand och det sätter sig i benen på helt fel sätt för mig, istället för att känna mig utvilad och fräsch så blir jag stel och seg i benen. En gammal gubbe som mig gör nog helt enkelt bäst i att röra på sig hela tiden...

Först på gårdagens pass då mountainbiken fick bekänna färg för första gången i vår på en långtur ute på stigarna så kändes benen riktigt mjuka och starka igen, det är konstigt hur psyket kan trycka ner mig i botten då jag efter de första grusvägsrundorns tidigare i veckan kände mig såpass seg och trött att jag var övertygad om att mina dagar som cyklist var över, och sedan helt plötsligt så väder det bara och allt är på topp igen...

Idag blir det jobb hela dagen och ingen träning men imorgon, ja då ska vi rejsa segment och besegra sjuhäradsmassivets alla bergspass. Abloc gravelchallenge here we come...

(null)
Det var överaskande torrt i skogarna igår, behövde inte ens tvätta cykeln efteråt vilket ju är helt otroligt när man kört två och enhalv timme stig i slutet av mars...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback