Helt planlöst...

Jag är nu långt inne på min sista vecka här nere och jag passar på att njuta av varje sekund, på måndag flyger jag hem efter mer än fem månader här i Thailand. I måndags (dagen efter Tour of Phuket avslutades) vilade jag av förklarliga skäl men sedan har jag rullat varje dag, helt utan någon träningsplan utan bara för att cykla och njuta av solen och värmen de sista dagarna innan det blir dax att "pälsa" på sig igen...

Jag försöker få till runt tre timmars lugn cykling per dag t.o.m lördag, sedan blir det vila, packning och div sista minuten fix på söndag. Vila ska jag göra hela nästa vecka innan jag startar om träningen igen. Första veckan ska jag starta lite lagom lugnt och nästa gång jag tar i lite mer ordentligt blir väl på Abloc gravelchallenge den 30 mars, jag längtar faktiskt att få cykla lite grusväg igen efter allt asfaltsnötande här nere i vinter...

För övrigt har vintersäsongen varit riktigt bra detta år, jag har hållt mig frisk och fått ihop riktigt bra med träningstimmar sedan den 15 oktober då jag kom hit. Jag har kört 12 tävlingar och vunnit fyra, kommit tvåa två gånger. Utöver det några "stolpar ut" från pallen men ändå hyfsade resultat. Konkurrensen hårdnar för varje år och själv blir man ju äldre också så det blir definitivt inte lättare att placera sig bra, men roligt det är det fortfarande och riktigt kul att se allt fler svenskar som hittar hit med sin cykel...

För er som inte följer mig på instagram så lägger jag här upp ett stort antal bilder från det senaste racet Tour of Phuket, varför inte planera in ett läger här nere i mars nästa år vettja och avsluta med en riktigt fin tredagarstävling... 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Alla bilder är från de gamla gråhåriga veteranernas klunga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback