Lugnet före stormen...

Det är ganska lugnt nu såhär dagarna före ett stort tredagarsrace, jag väntar in den förväntade formtoppen som förhoppningsvis visar sig lagom tills på fredag. Lugna lätta pass med spinn på benen är vad som gäller och idag testade jag en lite annorlunda vinkel på aerobågen, jag justerade den lite mera uppåtlutande så att jag får upp händerna och klyver vinden framför ansiktet när jag sitter djupt framåtlutad istället för att jag får in vindmotsråndet mellan armarna och in mot kroppen. Det kändes bättre men om det bara är en känsla eller verkligen gör någon skillnad återstår väl att se, mentalt känns det bra iallafall och benen känns fräschare för varje dag som går så låt nu fredagen komma snabbt så att jag kan få den här prologen överstökad då det är den jag är mest nervös över...

När väl prologen är överstökad så kan man fokusera på fortsättningen, målsättningen är självklart att jag tar ledningen och kan lägga allt fokus på att bevaka min position. Men skulle det skita sig så finns det mycket annat att sikta in sig på, såsom seger/pallplatser på enskilda etapper, det finns dessutom två inlagda spurtpriser och fyra inlagda bergspriser på de två linjeetapperna så någonsatans ska jag väl kunna vara med å fajtas.
Men som sagt... först prologen, sedan får vi se hur jag lägger upp det därefter...

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback